Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dimarts, 6 de març del 2012

Garbo, l'espia

El millor actor del món es diu Joan Pujol, un català nascut a Barcelona i que durant la segona Guerra Mundial es va fer passar per doble espia  treballant pels britànics i pels nazis .Amb la seva contribució els aliats van poder desembarcar a Normandia.
Un Documental del director gironí Edmon Roch que va obtenir el Goya al millor Documental del 2009 i el Giraldillo al Festival Europeu de Sevilla, així com dos premis Gaudí també al millor documental i guió.
Una trama d'espies que atrapa pel seu valor històric i artístic i com no, pel seu contingut verídic.
La banda sonora  de Fernando Velázquez posa la guindilla al film.

Per llegir també hi ha la novel.la, escrita per Tomás Harris, Ed. Martínez Roca,2004

Si no l'heu vist us el recomano.



La banda sonora




11 comentaris:

novesflors ha dit...

Em sembla una història interessantíssima. No la coneixia en absolut.

Pakiba ha dit...

Bona historia encara que no la conexia, apuntada queda!!

Ferran Porta ha dit...

Fantàstica la música que no havia escoltat encara, Joana, merci de debò. La història d'en Garbo sí la coneixia; fascinant el que va fer!

Garbí24 ha dit...

Vaig veure un dia unreportatge a tv3 d'aquest paio.....molt interessant

Alyebard ha dit...

Va ser un crack!! Gràcies als seus enganys ara em barallo amb l'anglès per anar pel món i no amb l'alemany.

fanal blau ha dit...

Me l'apunto ben apuntat!
Gràcies per la descoberta, Joana!
Una abraçadeta ben ben ben gran!!! :)

Clidice ha dit...

Gràcies per la info, no coneixia el vídeo :)

Jordicine ha dit...

No l'he vista, JOANA! No la vaig poder veure al cinema, no l'he trobada a internet i se'm va escapar per la tele. En tinc moltíssimes ganes! Aviam. Un petó, ens veiem aviat.

el paseante ha dit...

Quan descobreixes personatges així te n'adones de que tenim unes vides ben grises. Catxis.

estrip ha dit...

Boníssim i ben explicat, el vaig veure al cine i a vaig repetir a tv3!

Unknown ha dit...

Catalans universals...