Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dimecres, 16 de novembre del 2011

Com va la vida?

Amb la que cau i amb tantes hores d'informació a les cadenes de ràdio i televisió sembla que parlar de la felicitat, l'amor, els valors, el sexe  o la por pugui semblar una ximpleria.
Sobre la complexitat de la societat els polítics no tenen cap resposta. Els científics, respecte al món, tampoc en tenen però sí que hi ha ments lúcides, preparades , treballadores i generoses que almenys intenten trobar -ne alguna.
Els dos dimarts que a TV3 han fet el programa de Com va la vida? amb l'Andreu Buenafuente entrevistant a l'Eduard Punset  han estat com tocar de peus a terra i alhora flotar en una altra galàxia.
Aprendre d'altres científics, diu en un moment de l'entrevista l'Eduard Punset. I també que ell amb 75 anys només té la resposta a 3 o 4 preguntes.
Serà que anem perdent les ganes d'aprendre a aprendre o no aprenem prou i ens toca fer els deures.



Merkel ja ens ha avisat que  Europa està en el pitjor moment des la 2ª guerra Mundial i no sé si a Itàlia, el super Mario Monti podrà amb el desgavell ocasionat després de  tantes soirées amb barra lliure.
És hora de posar-nos les piles i d'aprofitar el temps escoltant persones que de veritat aporten una mica de llum a les nostres vides en comptes dels que ens venen només cortines de fum.
La setmana que ve els carrers es despertaran pintats d'un altre color. No sabem de quin ...
Mentrestant el cel plora i ho fa amb ganes. Té dret a dir-hi la seva i a desfogar-se...
El programa del dia 8 de novembre el podeu veure aquí i el del dia 15 aquí.
El decorat i la sintonia ( una particular versió de "Bad World" de Tears for Fears interpretada per Mel, "Món Boig" , al final de la segona part van ser un bon acompanyament .
Fan falta programes d'aquesta mena, persones amb cara i ulls,respostes o interrogants, humor,converses que et deixen amb ganes de més .
I encara sento el so de la pluja, constant i amable.

12 comentaris:

Sergi ha dit...

Tens molta raó. Mira que jo a en Punset li tinc mania, però sempre és millor escoltar gent intel·ligent, que es valgui de coneixements o d'humor per fer arribar els missatges, que no pas als polítics de missatge buit i molta parafernàlia. No he vist els programes, però em sembla que faré servir els teus links per mirar-me'ls ni que sigui una estona, que tothom en parla molt bé. Gràcies per enllaçar-los.

Pakiba ha dit...

Gràcies per la teva explicació, jo vaig veure els programes i en van encantan hi ha molts pocs d'aquets a la TV.

Garbí24 ha dit...

També els vaig veure i alucinar amb aquests dos monstres......

fra miquel ha dit...

Gràcies Joana, pels enllaços.
Jo vaig veure el segon i vaig quedar encantat.
Tinc pendent la primera part.
A veure si trobo el moment, ara que tinc els enllaços a mà ;o)
petons

Pere ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu, necessitem escoltar a persones intel · ligents que parlin amb optimisme i humor, que tinguin una conversa que ens enriqueixi i ens animi a seguir endavant.
Estem farts de males notícies referides a la política, a l'economia, a la misèria i especulació en què ens han ficat quatre delinqüents.
La gent cau en la desmoralització i això es reflecteix fins i tot en els blocs.

Bona nit Joana.

el paseante ha dit...

No entendré mai com és que les ments brillants no participen en política (generalitzo, que alguna n'hi haurà) i només tenim aquests candidats que tenen com a mèrit principal haver escalat per l'organigrama del partit més per amiguisme que per capacitat intel.lectual (torno a generalitzar, cosa molt lletja, ja ho sé).

I no volia mirar aquest programa televisiu. Però si el recomanes, el veuré. Confio en el teu criteri.

Joana ha dit...

Ben cert, sembla que sols destaqui tot lo negatiu, que és molt, cert, però ens queden racons com aquest espai..

Alyebard ha dit...

El que em va agradar és que van tenir més audiència que moltes collonades a la mateixa hora. Senyal que no tot està perdut.

Elfreelang ha dit...

Només vaig poder veure sencer el primer programa...entre tanta tonteria va ser del millor que he vist...humor intel·ligent, deliciosa conversa, invitació suggerent a reflexionar

Ferran Porta ha dit...

La força de les teves paraules m'haurà convençut per veure'n els dos programes? potser sí, potser sí. El problema no és en Punset, que m'agrada molt; el problema és en Buenafuente, a qui no suporto gaire.

ps: en Molina diu que el cel tornarà a plorar, sembla...

El porquet ha dit...

Ui, jo a en Punset no li tinc un gran "carinyo" que diguem. No per a res en concret, senzillament que sempre m'ha costat una mica.

Els programes no els vaig veure, només un trosset del primer i he de reconèixer que va tenir punts interessants i prou divertits.

Més enllà d'això crec que en Punset està una miiiiica sobrevalorat! Però és la meva opinió, només!

D'altra banda, sí que "chapeau" per TV3 per a fer un programa així entre la mediocritat que emplena les graelles televisives.

Joana ha dit...

Xexu,
Com a científic suposo que tens més criteri per a valorar-lo però reconec que fa molt de bon passar l'estona escoltant-lo.Ja m'ho diràs...
Pakiba,
Amb la programació que tenim...
Garbi,
Molt millor del que fan habitualment.
Fra,
a veure si trobem temps! Aixxx aquest temps que vola :)
Pere,
Jo trobo a faltar humor arreu. On s'ha ficat?
Paseante,
Ja saps que una amic de "ment brillant" del Veí s'hi ha posat en política?
Joana,
Sort dels "racons".
Alyebard,
I molt jovent al plató,no?
Elfree,
Almenys a reflexionar, cosa que s'ha perdut bastant.
ferran,
jejjeje...el conjunt se suporta bé !
Porquet,
Ja t'entenc...però costa tant trobar algun programa que et digui alguna cosa...