Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dimarts, 10 de febrer del 2009

Documental

Encuentros en el fin del mundo és un documental filmat a l'Antàrtida. Una obra de Werner Herzog i de Henry Keiser. Herzog i el seu reduït equip viatgen fins a l'Estació de McMurdo durant l'estiu astral ( cinc mesos sense que es pongui el sol ) on hi viuen unes 1.000 persones, la majoria de les quals són científics. Però sobretot allà hi viu una comunitat de somiadors professionals que comparteixen el somni de qui decideix anar a viure a un desert glaçat que limita el món tal com el coneixem. " Somiar és una forma d'arribar a la realitat" diu un dels personatges.
Veient aquest documental t'adones que l'ésser humà és una mínima presència de naturalesa completament fràgil i irracional enmig de les grans forces de l'Univers.
" L'Univers es mira a si mateix a través dels nostres ulls i nosaltres donem vida a tot allò que veiem en ell" - Alan Wats.
Fent de la ciència una de les més apassionant ficcions , esdevé ciència ficció pura, de la bona.
A L'estació de McMurdo hi ha horts i a través d'ells estudien les partícules subatòmiques ( neutrinos ), el desglaç provocat pel canvi climàtic i els cicles alimentaris dels animals ( foques ).
En el vessant més pessimista ens aproximen a la condemna de que la humanitat tendeix a desaparèixer.
Veure aquells blocs de gel submarí i pensar que es poden fondre fa basarda.
Amb tot ,quan surts de les quasi 2 hores d'aquest viatge tan llunyà , enmig d'una natura desbordant i salvatge penses que no seria tan absurd agafar les maletes i compartir una estada amb un grup que d'entrada semblen uns somiatruites o uns il.luminats. Deu ser que veure aquest desert blanc remou l'essència més primària de nosaltres mateixos. O m'ho va semblar...
Si teniu ocasió no us el perdeu.




20 comentaris:

Anònim ha dit...

Tot un plaer culturar llegir-te avui... gran vídeo!

kweilan ha dit...

Molt interessant , Joana. Les opinions del lingüista sobre la poca importància que es dóna a la pèrdua d'una llengua en aquest món nostre, les comparteixo totalment.

Striper ha dit...

Unes paraules molt bones com sempres amb un bon video.

gatot ha dit...

què passaria si durant 5 anys... (val, m'he passat) si durant un any... el 90% de la programació televisiva que es pot veure emetés obligatoriament documentals (documents culturals?) i els reallity shows s'emetessin en v.o. (anglès? rus?)????
augmentaria el nivell cultural, les possibilitats de diàleg, la curiositat per la vida i la diversitat o el domini dels idiomes?

cada dia m'escandalitzo de com en vint anys s'ha passat de poder veure "amb naturalitat" pel·lícules eròtiques a qualsevol cinema, a crear els guetos de les sales "x" que ja han quasi desaparegut... i en canvi hagi proliferat sense vergonya la cultura de l'exhibició impúdica de l'insult, l'agressió, la violència i la manca d'educació... (per no parlar de la demagògia pura i dura política i social)

tinc molt més a aprendre i a escoltar d'alguns il·luminats que no pas de la cultureta oficial dels media de casa nostra...

gràcies per compartir-ho, Joana!

Robertinhos ha dit...

l'altre dia em van dir que era un somiador, al que jo vaig respondre que quin sentit tenia viure una vida en la que no podies somiar.

m'agradara veure en aquest documental gent que somia tant o més que jo

Carme Rosanas ha dit...

Doncs si que és interessant. I és que si no hi haguñes hagut somiadors a totes les èpoques el món no hagués avançat.

Sergi ha dit...

L'Antàrtida és un destí que m'atreu força, no sé per què tinc tirada als països molt freds, no sé què tenen però m'atreuen. Un altre lloc on darrerament m'ha passat pel cap anar és a Alaska, també ha de tenir la seva gràcia. Si te'n vas amb els somniadors, avisa, que potser m'hi apunto. A Somniar sempre hi som a temps.

ddriver ha dit...

BE,Si juga el BARÇA m'hi paso ;)

rebaixes ha dit...

M'ha colpit i fort EL ULTIMO HABLANTE DEL IDIOMA... Estic trasbalçat./ Noia, una delicada cosa ens has posat a debat. T'ho agraeixo. Anton.

zel ha dit...

On el podem veure? Això no m'ha quedat clar...
Ara, si pogués i sabés què fer-hi, seria una experiència de la que no fugiria, t'ho ben prometo...

fada ha dit...

Per a mi, massa fred. Però el vídeo l'he trobat d'allò més interessant. I mira que no tinc massa temps per dedicar a llegir blogs... És una llàstima: se n'aprenen de coses... Petons.

Deric ha dit...

em fa molta mandra veure aquest documental i més a l'hivern, si fos l'estiu, encara...

Joana ha dit...

Cesc,
I la pel.lícula en V.O encara millor!
Kweilan,
Jo tambévaig quedar ben asturada.Sobetot les llengües minoritàries...
Striper,
Gràcies per la teva amabilitat!
Gatot,
Gràcies a tu per completar-ho! ;)
Robertinos,
Sens dubte els que viuen allà ens superen i e molt ;)
Came,
Parassitaríem... sense somnis!
Xexu,
T'apuntes a un bombardeig. Prepara les maletes, doncs!
Ddriver,
Amb taxi?
Rebaixes,
Gràies a tu. T'agradaria!
Zel,
El fan al Truffaut de Girona. És un documental que va ser nominat als Oscars com a millor documental del 2007!T'apuntes??? com va el genoll??
Fada,
aquest matí t'he llegit i he vist florir els ametllers. Preciós el teu post!
Dçéric,
Mandrós!Jo hi vaig anar ben abrigada i amb bufanda...per si les mosques ;)

Jordicine ha dit...

Apuntat queda. Petonet.

Salva Piqueras ha dit...

Massa fred per a mi... però m'encanta que encara hi hagi gent capaç de fer bogeries genials com aquesta!

khalina ha dit...

Molt interessant!
Tot i que jo, enmig de tan gel no podria viure

nimue ha dit...

quina bellesa... i això que jo en el gel i la neu ja saps que no...

assumpta ha dit...

Espero que s'equivoqui i no sigui tant catastròfic. I que encara menys l català passi a formar part d'aquestes llengues que pronostica acabaran desapareixent en un termini a curt plaç.

Jordicine ha dit...

Hola, Joana. Passa'm un e-mail amb el teu, quan puguis. És pel sopar blogger. Merci! El tenia i l'he perdut. Un petó.

Joana ha dit...

Jordicine,
Apunta i apunta'm :)
Salva,
es un inconvenient , el fred però atrau de veres!
Khalina,
Ja m'ho suposo . Jo tampoc però mai es pot dir "mai".
Nimue,
Un preciós documental!
Assumpta,
Tant de bo no s'equivoquessin. Però en general no cuidem la natura ni el planeta. Amb això també hem de ser francs!
Jordi,
Catxis!
Bon diumenge a tothom!