Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

divendres, 14 de desembre del 2007

Atrapada al mirall

Fa fred. El temps acompanya a arresserar-se. M'he neguitejat amb la lectura de l'últim llibre de la Gemma Lienas.
He vist el botxí, sense cara. La víctima amb la pell infinitament pàl.lida, els ulls enfonsats, la tristesa al rostre.
L'he llegit en pocs dies perquè m'ha atrapat. Com una red atrapa els peixos i lluiten per escapar-se ... Però la Laura no lluitava. Va deixar de fer-ho molt aviat. La tensió psicològica la va anul.lar. Ja no era la Laura, l'arquitecte, la dona emprenadora. Ni mare ni esposa. Era només un titella que ballava al compàs d'uns fils que cada dia l'allunyaven més de la realitat...
I una nit es va perdre en la foscor de les costes del Garraf.
He agafat l'ascensor i ha pujat el veí del tercer. Ben vestit, com sempre, perfumat, enlacat, amable, seductor, amb les RayBan, les Sebago ... i he pensat en la seva dona...
La vol a casa ,li administra els diners, la posa a règim perquè li escaigui la 38, no la deixa sortir amb les amigues... no fos cas que la desviessin del camí que ell li marca...
Ella ha après a callar i si obre la boca, ell la humilia...




De la Gemma Lienas vaig llegir fa uns quants anys Bitllet d'anada i tornada. Una novel.la juvenil que va obtenir el premi Odissea l'any 1998. Un llibre sobre la bulímia i l'anorèxia, en uns anys que se'n començava a parlar obertament. L'Emili Teixidor el va recomanar a la Vanguardia tot dient que era un llibre que hauria de ser de lectura obligatòria als Instituts de Secundària... Vaig pensar que alguna cosa aprendria llegint-lo i no em va decebre. Val la pena llegir-lo per entendre la malaltia, entendre els pares, els germans, els amics ...



16 comentaris:

Striper ha dit...

M'apuntare elllibre per lectura de las vacances de nadal, bon cap de setmana.

Striper ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
El veí de dalt ha dit...

La Lienas s'apunta a diferents "modes" temporals i això està bé en un escriptora que es vol compromesa. T'he escrit sobre drogues en els joves, sobre separacions des del punt de vista infantil,... Els resultats són desiguals, però escriu de manera planera i àgil. No crec que llegeixi aquest; però és evident que comparteixo el teu punt de vista. (Jo no sóc el veí del tercer, simplement perquè mai he dut Rayban!)

Déjà vie ha dit...

bitllet d'anada i tornada l'he llegit pro l'altre no. Si q fa dies q posarse encens i estarrufarse al sofà amb un bon llibre a les mans. ;)

Robertinhos ha dit...

un més a la llista...entre tú i el veí, em teniu desbordat

gatot ha dit...

Ens deixem atrapar al mirall? O ens enmirallem en altres realitats que potser son més a prop d'aquesta banda?

Potser sense adonar-nos del que passa, teixim tots la nostra teranyina o la deixem créixer al nostra voltant, pensant que de fet ens abriga.

petons i llepades lectores!

rhanya2 ha dit...

Doncs ara m'has deixat intrigadíssima... encara que crec intuir per on va... Ara veure si ara que tinc una mica menys de feina em passejo per les llibreries i carrego...
Bon diumenge, Joana!

nimue ha dit...

m'apunte la recomanació a veure si després també el puc recomanar als meus alumnes...

Jesús M. Tibau ha dit...

T'informo que t'he inclòs a la secció Blocs degsutació d'avui del meu bloc.
salutacions

iruNa ha dit...

Fa molt bona pinta Joana! fa temps vaig llegir "bitllet d'anada i tornada" i em va agradar força. El que no m'ha acabat de quedar clar és si aquest que recomanes parla del mateix tema o no.... però sigui com sigui, si és de la mateixa autora segur que gaudiré amb la lectura. Me l'apunto!!!
una abraçada!

Estela ha dit...

el tema m´agrada el posaré a la llista de futurs...tot i que espero que aquest maltractament psicològic no acabi en tragèdia.saluditos.

Uribetty ha dit...

Si el recomanes s'haurà de llegir!
A propòsit del post "L'anastàsia" del meu bloc, et recomano llegir "Mil cretins" d'en Monzó ;)
Un petó ben dolç!

Metamorfosi ha dit...

Tinc un munt de llibres endarrerits, però sempre va bé tenir bones recomanacions, tot i que el trosset que has transcrit del llibre... ufff, quin element!

Veí... sort que ens fas aquest aclariment, que ja començava a patir per si eres tu! ;)

Petons guapa!

Clint ha dit...

Avui, buscant informació d'unaltre tema he anat a parar a la seva web...i pensava on he vist aquest nom! de sobte he vist la llum (de dona es clar!)

Putas y Princesas ha dit...

Dos temes molt interessants!!! Gràcies per aconsellar-nos. Petonets

Joana ha dit...

A veure si t'agrada Striper, una mica angoixant...t'aviso! Bona setmana per a tu també!
Gràcies, Veí per no llegir la recomanació... aprecio la teva sinceritat! ;)
Bitllet d'anada i tornada , tot i el tema, hi havia molt d'humor, Déjà.Jo no em mouria del sofà... ;)
Relaxa't...robertinhos...Res no és de lectura obligatòria...
Abrigar-nos, embolcallar-nos...boniques paraules davant i darrere el mirall! Gràcies Gatot!
A mi m'ha agradat Violette...un tema massa real, antic, actual...ben escrit! Ja em diràs! Bona setmana wapa!
El bitllet d'anada i tornada segur! Nimue, recomanable per joves i no tan joves! ;)
Un plaer J.M.Tibau que m'hi hagis inclós.
Una abraçada!
No parla del mateix, Iruna, tot i que també hi ha l'anorèxia barrejada.És un llibre molt dur!
Benvinguda Estela, no vas mal encaminada...
El tinc pendent Uri! Gràcies!
No és un tros transcrit...Meta, sinó fictici, però va per aquí la cosa... Petons!
Una cosa porta a l'altra Clint... ;)
A vosaltres Putas i princesas per passar!