Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

diumenge, 4 de novembre del 2007

Fum

Hi ha frases sinuosament perfilades com el fum d'una cigarreta. Frases que ens han dit o que hem llegit i que guardem...

Les mateixes que se'ns fan present una i altra vegada fins a desgastar-les.




Hi ha una llum interna dins de nosaltres que no s'apaga mai, i que moltes vegades ni tan sols veiem...

**********

La bellesa és sempre la mateixa, aquella que atura el temps i et dóna moments de pau.

**********

Apaga el llum i cabalca sense fi, llegint el llibre d'una geografia sense límits...( Aquari )

**********

Convertí la fugida en llibertat, encara que la llibertat només li serví per fugir
**********
La bellesa ens fa humans
**********
I afegeix el poeta persa Omar Kayyam ... La capacitat que tenen els humans de crear bellesa els fa superiors a les altres criatures vives.
I jo hi afegiria... La capacitat per destruir-la és exclusiva dels humans

24 comentaris:

nimue ha dit...

el món és ben estrany. Per això hem de buscar la bellesa cada dia. Per això entre en el teu blog...

iruNa ha dit...

Sàvies paraules que dansen en el fil d'un poema ple de bellesa... que bonic Joana!
Vaig veure una pel·lícula fa temps (Contact, de la Jodie Foster) on deien una frase que té relació amb el que dius al final. Deia més o menys així: "Los humanos soys seres muy curiosos... capaces de los sueños más maravillosos y de las pesadillas más horribles"
Què ho farà?

Déjà vie ha dit...

a mi, avui, m'has matat amb akesta foto. Els colors em sobren pro algun dia podre fotografiar el um q posara per mi i li indicar com s'ha d'inclinar, esmunyedis model. ;)

EL BLOC D'EN VITALIS ha dit...

La natura està pel damunt dels humans, és la nostra font d'inspiració. Terra, aigua, aire i foc. És caprichosa,ella es deixa manipular i també és destructora quan vol.

Unknown ha dit...

Els humans som capaços de crear-la i de destruir-la, i això no té massa mèrit. En tindria més que la poguéssim crear i evitar que res ni ningú la destruís.

Mikel ha dit...

el titol del post m´ha recordat que s´acosta nadal fum fum fum

rosa ha dit...

molt maques les paraules que has deixat anar...
però també hi ha raó i de pes quan estimant tant som capaços de destruir...

Salva Piqueras ha dit...

Eiiii!! He estat tan enfeïnat entre mocs, estornuts, febres i biberons que no coneixia la casa nova!! M'agrada!! De fet ja m'agradava l'anterior, però es veu que els que teniu poder intel·lectual adquisitiu us podeu permetre una segona residència. Per molts anys!!

Anònim ha dit...

Massa sovint pensem que les nostres paraules, així com les nostres emocions, o els pensaments, romanen oblidats en qualsevol racó de la vida - o de la xarxa -.

I m'alegra de veure com encara naveguen temps enllà, tot solcant i fornint tota mena de viaranys desconeguts i sorprenents.

Un petó, màgica llum de dona.

Antoni Esteve ha dit...

I jo també li diria al sr. Omar que els humans creem i destruim bellesa, i just perquè també la destruim, les altres criatures vives forman part de la bellesa.

ptns!

Striper ha dit...

Boniques paraules potser la bellesa no sempre es destrueix si no que es transforma, a vegades en saviesa

gatot ha dit...

frases, belles en un context o descontextualitzades... paraules que generen bellesa o la destrueixen... no deixen de ser paraules.

i les paraules, generen i donen cos al pensament, al sentiment. Potser per això les pensem tant preuades...

petons i llepades enparaulades!

Odalric ha dit...

Sí, els humans som capaços de la Llum i de la Foscor.

Però sempre la Llum serà superior en tots els àmbits... si no, no ho podríem suportar.

Mon ha dit...

A vegades fem flotar paraules a l'aire com el fum d'una cigarreta, i es caragolen i es recargolen com per dificultar-nos el poder llegir-les i si bufes veus com a poc a poc es van descomponent, desfent per l’aire, desintegrant-se... I novament correm a fer un altre caladeta dels sentimentsmes profuns per treure noves paraules que potser configuraran un poema al mes pur estil dada...Però de ben segur serà un poema pensat per a tu....

Joana ha dit...

Cal estar atent nimue per descobrir-la. Gràcies, el teu és ple d'ella!
Potser és l'ambivalència del ser humà Iruna !
A veure per quant aquesta foto Déjà Vie, aquesta és treta d'internet,gens creativa per la meva part.
D'acord, Vitalis, però una cosa són les desgràcies naturals i les altres, les provocades per l'ésser humà... les destructives!
Molt cert Núria , però la realitat és ben diferent.
Ja estàs pensant en els torrons i el cava, Mikel !...
La destrucció com la violència no haurien d'existir, rosa , sota cap concepte.
Eiii Salva ... això fa pensar que has augmentat la família? La meva enhorabona, felicitats i gràcies per passar!
Cuida't i cuida'ls molt!
Martí , res no passa en va... Tot queda d'una manera o altra, sigui en el record, sigui escrit, sigui en el pensament. Hi ha coses inesborrables. Un petó per tu!
Tot forma part de la belles antoni, només falta que ens a n'adonem!
La saviesa rau en percebre-la, striper !
La bellesa com les paraules, potser són addictives, gatot !
No sé si la memòria em falla però l'última frase la vaig llegir al teu bloc , oldaric...no n'estic segura ;)
Em fas enrogir Mon , de fet no crec que em mereixi cap poema, però amb les teves paraules em donc per al.ludida. Gràcies!

Oriol ha dit...

has fet reformes!!! suposo que has demanat llicència d'obres. I que en sóc d'humà

ddriver ha dit...

boniques frases pero la que m ha agradat mes ultimament es la que em va dir un escoces del Rangers dins el taxi;
Els catalans son la millor gent de tota europa!!A cambi d unes monedes als bars et donen cervessa

República B612 ha dit...

No sé com són "els humans". Sovint em recomforta pensar que en forma part d'aquest grup i que tots els meus defectes també els tenen els altres. Sovint,però, també em cal sentir-me especial i únic. Per desgràcia fa temps que em sento mediocre i un tan gris. Sense depressió però sense alegria. M'adono que tant haver creat bellesa com haver-la destruït em feia sentir viu! Però observar les cendres de tot plegat, com el fum del cigarret que ja s'ha apagat, buida l'ànima.

Montse ha dit...

llenguatge = pensament...


paraules, frases, textos...

Saps? hi ha bellesa en moltes de les coses que dius (les teves i les manllevades, les llegides i les copiades, les sentides i les pensades)

Gràcies per regalar-nos paraules, frases, textos... una abraçada!

Joana ha dit...

Un homenot, no Uri ?.Llicència i " papeleo"...tot al dia!
Deus haver tingut moguda no? Ddriver, aquests dies...
Em permets una abraçada? B-612, i no t'hi recreis , en les cendres... fes-ho per tu!
:)
Gràcies Arare, per entendre-ho i per comentar-ho!
una abraçada!

Robertinhos ha dit...

quelcom místic darrera la imatge sinuosa del fum de la cigarreta...la mort, el misteri...qui sap

Joana ha dit...

Em quedo amb el misteri, la màgia de lo desconegut!
Gràcies Robertinhos!

BACCD ha dit...

I jo afegiria, a més, que les altres criatures no necessiten crear bellesa, perquè elles ho són en sí i mantenen la innocència.

Joana ha dit...

De fet Duschgel, la bellesa en si, potser és innata, no es crea...però els humans la podem transformar...
Gràcies wapa!