Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dijous, 10 de desembre del 2009

Els nois d'història

" Els millors moments de la lectura són aquells en què et trobes amb alguna cosa - un pensament, una sensació, una manera de veure les coses - que fins aleshores et pensaves que era íntimament personal, que només era teva. I ara ho trobes plasmat per algú altre, una persona que ni tan sols coneixes, o que fa temps que és morta, fins i tot. I és com si hagués sortit una mà i hagués agafat la teva " Alan Bennet ( dramaturg)

Després d'estrenar-se al teatre Goya de Barcelona ha arribat, amb la Temporada Alta , al teatre municipal de Girona . Una obra del dramaturg Alan Bennett i adaptada per Joan Sellent.

Sota la direcció magistral de Josep Mª Pou el qual també n'és el protagonista, l'obra és una comèdia divertida sobre el valor i el sentit de l'educació. Un tema ja clàssic, l'enfrontament entre dues maneres d'ensenyar o dues maneres de veure la vida.

Humor intel.ligent, ironia fina, diàlegs brillants que ens demostren com pot arribar a entretenir el teatre.

Josep Mª Pou és l'Héctor, un vell professor humanista que pretén ensenyar a partir de les ganes de conèixer .A través de la música, la literatura, les arts i el pensament crític convida els seus alumnes a trobar gust per el coneixement i a la recerca de la saviesa. L'Irwin és el jove professor ambiciós que només valora els resultats acadèmics per poder arribar a guanyar més diners. El debat està servit.

El text que Pou defineix com "poètic, crític, àcid i d'alt nivell" és un homenatge als mestres que creuen que tot està connectat per a conèixer millor la pròpia història.

S'han mantingut les cançons en el seu idioma original (l'anglès) i alguns textos en francès.

8 joves d'una escola d'èlit es preparen per ingressar a dues de les més prestigioses universitats angleses:Oxford i Cambridge.

El que aprenen també és l'amor a la vida perquè s'enamoren de disciplines que no estan en el programa acadèmic.

Alan Bennet - Autor "d'Una lectora poc corrent

34 comentaris:

rebaixes ha dit...

Bon programa vareu tenir pel que ens contes,,, Com es gaudeix amb una bona funció, interpretació, etc. No us devíeu cansar de sucar pa a la salsa. Anton.

Striper ha dit...

Mirare si esta programada a Manresa.

kweilan ha dit...

A veure si hi puc anar. Gràcies per la recomanació!

Ferran Porta ha dit...

No vaig tenir ocasió de veure-la en el seu dia (era lluny de Barcelona, de fet), i tampoc la tindré ara. Em sap greu, estic segur que la disfrutaria (potser perquè vaig ser professor molts anys? potser perque el tema m'interessa? perquè en Pou em sembla un excel·lent actor?).

Gràcies per parlar-ne.

nimue ha dit...

ooh! ja fa temps que no vaig al teatre... Aquesta obra la veig veure anunciada durant molt de temps a Barcelona i no vaig tenir ocasió de veure-la...
B7s!

novesflors ha dit...

Sembla una proposta molt interesant i sempre actual.

estrip ha dit...

pot ser un bon regal de reis!

Cris (V/N) ha dit...

He tingut la gran sort de compartir escenari en algunes ocasions amb en Ferràn Vilajosana, un dels 8 nois de la obra (potser per alguns més conegut per "Roc" del Club Súper3) Uns compromisos europeus van fer que no pogués fer "Equus" amb el nostre grup de teatre Amateur, però segur que un dia o altre hi tornaré a treballar amb ell.... Un magnífic actor, jove, gran a l'escena, increiblement màgic i que només puc dir que per ell solet ja valdria la pena veure-la, tot i que a mi s'em va escapar a BCN.... En Pou, què dir, el vaig veure a Antígona, i bé, sense paraules tenir-lo al costat i poder xerrar amb ell després de la representació a la Biblioteca Nacional de Catalunya.... Un dia d'aquests hauré de parlar d'un dels meus grans amors de la vida, el Teatre d'aficionats, que tantes alegries m'ha donat sempre.... Gràcies Joana, un petó :)

Carme Rosanas ha dit...

Doncs, sí, m'agradaria veure-la!

Rita ha dit...

La vaig veure a Barcelona, quan la van estrenar i van reinaugurar el teatre Goya i va ser una disfrutada!

L'obra, els actors, en Pou, tot plegat, sensacional!

També havia llegit Una lectora poc corrent i em va agradar molt. Una història original!

Bones recomanacions, Joana!
Bon capde, maca!

Joana ha dit...

Sovint he llegit coses i he pensat el que diu aquest senyor...
Fins i tot alguna frase l'he apuntat.
Bon programa no?

Jordicine ha dit...

Pinta molt bé, Joana. Un petó.

fanal blau ha dit...

Joana,

jo la recomano de totes totes! la vaig poder veure a Barcelona!
Teatre bo per disfrutar!
No te la perdis!!!

una abraçada i bon dia!

BACCD ha dit...

Quina bona pinta que té! El llíbre, com a mínim,me l'apunto.

Eli ha dit...

Es una excelente recomendación. A ver si hay otra oportunidad...
Buen fin de semana.

Núr ha dit...

Doncs aquesta, al final, no la vaig anar a veure i ara, després de llegir-te, em sap encara més greu!!!! :_(

Garbí24 ha dit...

Pot estar bé, ens ho mirarem

sànset i utnoa ha dit...

L'altre dia m'hi van convidar però no sabia si anar-hi... així veig que la recomanes...

Per si a algú li interessa al gener la fan a Tortosa :)

Utnoa

Deric ha dit...

quin greu, me l'he perdut!

el paseante ha dit...

M'ha agradat la frase que cites al començament. És ben cert que a vegades llegim alguna cosa que havíem pensat, que ens va passar fa temps. I que ho haguéssim pogut narrar amb aquelles mateixes paraules. També passa als móns dels blogs. En llegeixes un i penses: això també ho he explicat al meu, o això ho pensava escriure a casa meva.

Francesc Mompó ha dit...

Gaudiu-la els que hi pugueu.
Salut i Terra

escursó ha dit...

Hola Joana,

Vaig veure History Boys a Londres amb una amiga de Serbia, ara fara 4 o 5 anys. Em va agradar forca ara que les seccions en frances em va costar seguir-les. L'escola mencionada esta situada al nord d'anglaterra a Sheffield. Molt bona !

Salut i Bon Nadal!

PS: Molta rivalitat entre Cambridge i Oxford....

GDBO : God Damn Bloody Oxford
(diuen els de Cambridge)
Kill the bloody Tabs!(diuen els d'Oxford)
Tab = Studiant de Cambridge (Universitas CanTABrium)

Bargalloneta ha dit...

A mi em va encantar!!!!
un petó

Montse ha dit...

Em va agradar molt, a mi! tal com et diuen tots els que l'han vist, no te la perdis, val la pena!!

petonets!

mas de mi que de... lirio ha dit...

Linda Joana...que ando escasa de palabras no es una novedad aun así paso para desearte Felices Fiestas y que todos tus deseos poco a poco se vayan haciendo realidad.

El silencio no es sinónimo de olvido.

Mil besos desde mi alma

Lirio

mar ha dit...

Ara m'ha sabut greu haver-me-la perdut...
Algú sap si tornarà a apropar-se a Barcelona?

Bona setmana Joana!

Mireia ha dit...

l'obra no l'he vista però tot el quen'he sentit són elògis. Una lectora poc corrent en va semblar un llibre ple de fina ironia, si l'obra és igual...

fanal blau ha dit...

Ei...Joana! M'he llegit Una lectora poc corrent i m'ha agradat molt!
Thanks!

Natxo ha dit...

Hola,
em dic Natxo i és la primera vegada que et deixo un comentari.

Vai' tenir el plaer de veure l'obra quan l'estrenaren a BCN i la veritat és que m'agradà força. Ens permet recordar que un bon mestre ens obre els ulls a la vida; però que cal voler obrir-los.

Kuroi Neko ha dit...

Tant de bo pogués veure aquesta obra algun dia!

Alepsi ha dit...

Mira... doncs no m'havia cridat l'atenció quan estava aquí a Barcelona... però és cert que tampoc m'havia preocupat de saber de què anava... ara em fot ràbia no haver-la anat a veure-la... ¬¬'

Jo sempre igual, despertant-me a misses dites... xDD

Guspira ha dit...

Sembla molt interessant, si ho hagués sabut, hagués anat a Barcelona. Llàstima...
Una abraçada molt gran, Joana!

Joana ha dit...

Molt recomanable com molts dieu. Sembla que estan de gira per pobles de Catalunya. Cal estar alerta!
Fa passar una bona estona i tot i que és bastant real hi ha molt d'humor, que sempre és benvingut!
gràcies!!

zel ha dit...

Estarem en guàrdia!
Et vinc a deixar un petó, estimada...