Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dilluns, 28 de desembre del 2009

Dans le noir

les meves sabates



Aquest matí he llegit a la premsa que avui es fa a Barcelona la preestrena d'un espai nou. Diferent.M'agrada aquest " Dans le noir"... En francès sóna més enigmàtic. Un espai en negre. Un restaurant on tot és fosc. On es percep les flaires i els sorolls d'una altra manera. No he estat a cap de semblant però puc imaginar-m'ho. Deixar-me guiar per uns cambrers invidents que em conviden a passejar per el local i a provar textures que no veig. Només tasto i toco. Un espai multisensorial.

Els de poble mai tindrem a l'abast llocs així. Per això baixar a la capital de tant en tant és com descobrir altres móns, culturals, gastronòmics, visuals i ara "no visuals"...( Ara em ve al cap que m'han convidat a una exposició a la Sala Parés a primers del 2010. Amb una amfitriona comme il faut... Em fa il.lusió anar-hi!)

Imagino que els cambrers tindran una sensibilitat especial. Que et donaran la mà o el braç amb delicadesa, sense fer enrenou. Segurament t'acompanyarà una música adient al plat i a totes les sensacions que se'ns puguin despertar en la foscor. Un lloc per olorar, degustar, sentir , experimentar... O no és en un espai fosc on s'aguditzen els altres sentits? El tacte, el gust, l'oïde...

Vull pensar que potser recomanen no anar molt perfumats per no interferir amb l'olor que desprèn el menjar. La barreja em sembla que no casa bé. És una sensació que tinc. No ho puc pas afirmar.

I si tanco els ulls puc sentir una remor de coberts i una dringadissa de copes, beuratges perfumats i el cos deixant-se anar...

M'agradaria anar-hi...

Em posaré les sabates vermelles, que de pas envio la foto a la Violette per la festa de Cap d'Any a l'àtic del Veí, allà on es pot ballar a les palpentes fins que la nit se'n va i el dia comença a clarejar...


Dans le noir
sans parfum
sans bijoux

le coeur écoutant
le cos attente...
Mes lèvres et mes chaussures

Rouges, pour l'année que se'n va!

Noir pour le nouveaux 2010!


BONA ENTRADA D'ANY A TOTHOM!

Pistes Blocaire invisible : 2 - El seu és un blog de literatura i poesia

3 - És el primer any que hi participa


Dans le noir és una cadena de restaurants amb establiments a París, Londres i Moscú. A Barcelona , assessorat per l'ONCE.

22 comentaris:

Striper ha dit...

Les sabatesb encisadores com tu i les teves lletres.

kweilan ha dit...

No sé si aniré a aquest restaurant però l'apunt t'ha quedat preciós. Bon any!!

Carme Rosanas ha dit...

Molt maca la foto de les sabates!

Segur que et fas un tip de ballar.

M'ha fet gràcia aquests restaurant, s'haurà de provar.

I quedo descartada del BI. No és el primer any que hi participo!

Bona nit, maca!

Pere ha dit...

Aquest escrit respira un aire sensual, el plaer dels sentits, l'atracció del que desconeixem,
un toc fetitxista de sabates vermelles i mitges negres.
Jo no se si seria capaç de resistir l'olor de la teva pell i el sabor dels teus llavis, després de provar menjars estranys dans le noir i potser m'envairia una deixadesa, un laissez faire fins a la matinada ...

Bona nit Joana.

rhanya2 ha dit...

Quina curiositat aquest restaurant. Molt interessant...
I jo no sóc la teva BI! Que és un senyor!!
PD: Les sabates són una meravella!! Ooh!

BACCD ha dit...

I tinc la impressió que la gent deu procurar fer poc soroll. És una reacció que es produeix amb la foscor.

Un altre que m'apunto. L'any vinent tinc previst baixar a Barna de guia i turista alhora. Ara, m'imagino que no deu ser gaire econòmic...

Bufa, quines sabates més elegants! Per canviar d'any comme il faut!

Garbí24 ha dit...

No sabia d'aquesta cadena de restaurants... interessant.
Molt boniques les sabates...però jo em quedo amb aquestes cames enfundades en mitja negra......Bon any!!!!!!!!

Ferran Porta ha dit...

Aquí, a Berlin, n'hi ha un amb la mateixa filosofia: es diu Unsicht-Bar (el bar invisible, però s'hi serveixen àpats). Francament, a un lloc on no puc veure què em poso a la boca, no m'hi veuran pas (i no és un acudit ;)

Molt bon 2010, Joana i tothom!

El veí de dalt ha dit...

Mirarem d'anar-hi, a no fer gaire soroll... Bon any, no-amiga invisible!

RaT ha dit...

Acabo de veure imatges del restaurant i... no sé, no sé... a mi m'agrada veure els colors del que menjo i les cares que m'acompanyen... no sé si hi anirè...

Un petó i, precioses les teves sabates.

Cris (V/N) ha dit...

Unes sabates precioses, com tú, segur.... un post magnífic, ple de detalls, i ais, que Bona Entrada d'Any Joana, i un sac de petons..... Tot i que la pista ja sé que no va per mí, aclareix bastant, eh? Muassssssssss :)

sànset i utnoa ha dit...

Uauh! que elegant!

Doncs em sembla una molt bona iniciativa, ja ens explicaràs.

I et dono tota la raó amb això dels de poble... i quasi que diria els que no són de Barcelona.

Què hi farem!

Bona entrada d'any!

utnoa

mar ha dit...

Quina enveja de sabates!

I m'encanta això de despertar els altres sentits 'adormits' (apart de la vista que és el que més utilitzem els que en tenim).

Molt bona entrada d'any Joana!
Un petó!

Robertinhos ha dit...

Si estàs lliure, em demano un ball amb tu!


Una abraçada!

Faune ha dit...

Anava a dir alguna cosa, però Pere ja ho ha dit tot XD.
Els plaers dels sentits... potser aquest lloc és un indret idoni per redescobrir la sensualitat/sensorialitat oculta que tenim i que no valorem i percibim en el dia a dia. Igual que eixa foto teua amb les sabates vermelles de punta, em resulta idònia per redescobrir el meu jo fetitxista ;)
Bona entrada d'any igualment, i besots forestals! (i foscament fetitxistes)

Rita ha dit...

Com deia el poeta, però adaptat a tu... sensualitat ets tu, Joana!
Bon any i petons, maca!

el paseante ha dit...

Aquestes sabates no són de fer massa cims. Pensava que eres una excursionista :-) N'he sentit a parlar d'aquest restaurant. Però no hi aniria. Imagina't que demanes un llenguado. Com el desballestes a les fosques?

Montse ha dit...

jo també he sentit a parlar d'aquest restaurant, però no hi aniré. M'agrada saber què menjo i sobre tot, veure el què menjo. Encara que tal com ho expliques tu, sembla de pel·lícula :)

com t'ha dit la Rita, sensualitat ets tu!

però jo sóc massa pragmàtica, aix...


les sabates són precioses, jo li deia al veí o a la Violette, ara no ho recordo, de color vermell només tinc una mena de xiruques :( hauré de buscar bé!!!

Bona entrada d'any, guapa!

Jordicine ha dit...

Les sabates m'agraden. La idea de restaurant no la tinc tan clara, la veritat. Un petó i Bon Any Nou.

Joana ha dit...

Striper,
Gràcies!
Kweilan,
Pot ser una proposta que quedi a l'aire o no!Bon Any!
Carme,
Amb aquestes no es pot fer ni un pas... però són boniques per estar quieteta :) Bon Any!

Pere,
Espero que la nit de cap d'Any sigui plena de sensualitat i color ! :)

Violette,
T'envio el ball :) però amb sabates que ballin :)))Bon Any! wapa

Duschgel,
Pot ser una proposta diferent. Tot depèn de la predisposició, amb qui hi vas...

Garbi,
Les mitges negres sempre seràn d'allò més , més...Bon Any!

Ferran,
D'acord però l'excepció pot ser original :)Bon Any1
Veí,
Bon Any No amic I :)

Rateta,
A mi també m'agrada "veure" però pot ser una ocasió especial , no sé mai se sap!

Cris,
Wapa1 Bon Any!!!!
Utnoa,
No sé si arribaré a anar-hi però crec que pot ser emocionant!

Mar,
Això de despertar té el seu què...

Robertinhos,
Espera que em canvio les sabates :)
Bon Any wapo1

Faune,
Crec que és un lloc per una ocasió especial, diferent...per descobrir...

Rita,
No exageris. Bon Any!


Paseante,
jajajajaj ja te'l porten desballestat :) I sí faig cims amb treking :9 Aquestes són per no moure's gaire ( de fet encara les he d'estrenar :)

Arae,
A mi també m'agrada veure què menjo però imagina't anar-hi amb una colla d'amics, una companyia invident, una ocasió especial, m'agrada imaginar-m'ho.
Bona entrada d'Any!

Jordicine,
S'ha de ser curiós i innovador. Mai pots dir "mai" :)

BON ANY A TOTHOM
Bona any!!!!petons!

Joana ha dit...

Quin luxe de sabates!
Petons i molt d'afecte per el proper any guapa!

Joana ha dit...

Bon Any per a tu Joana!!!