Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dilluns, 21 de juny del 2010

Petites joies (4)

Un drama.
Una ciutat assetjada, plena de runes i de carrers ensangonats. Un violinista que hi torna per donar un concert i recuperar un amor perdut."Deixa't dur per la música. No li posis traves. Si l'escoltes amb tot el cor, et sortirà. I no amaguis el so. Que la música arribi on acaba el silenci dels arbres."pàg.14

Finalista del Premi Llibreter 2004

Unes cartes que els residents escriuen als familiars i amics que viuen lluny de l'horror. "La flama de l'espelma desvetlla les ombres. Les detonacions esquincen el silenci del capvespre."pàg.15

L'esperança d'uns quants que creuen en un demà millor. La generositat dels qui donen allò que únicament els queda.

La voluntat de qui vol acabar la seva vida estant en pau amb ell mateix.

El silenci dels errors comesos.El perdó dels qui no has estimat o no ho has sabut fer.

La ràbia i la impotència de no poder tornar enrere ni modificar el passat.

La música com un teló de fons abrigant la misèria humana de totes les guerres."Li sembla que ,si hi hagués prou silenci, podria sentir la música que l'aire treu de les cordes mudes dels instruments que pengen de les parets."pàg.32

El triomf de la mort sobre la vida.

El no res."Amb quina facilitat aprenem a perdre. Llocs, noms,gent,objectes... I seguim com si res.Només una mica més sols."pàg.115

El silenci trencat pels vidres esquinçats...

Els sentiments que ens aboquen a fer-nos sempre les mateixes preguntes i a cometre sovint els mateixos errors.

Petites joies (3 )
Petites joies ( 2 )
Petites joies (1)

23 comentaris:

Elfreelang ha dit...

Un llibre ple de sentiment ...quan me'l vaig llegir va ser una agradable sorpresa

Mireia ha dit...

Vaig llegir La decisió de Brandes i em va encantar. Aquest el tinc a la pia de pendents, d'aquest estiu no passa

kweilan ha dit...

A mi també em va agradar. Una excel.lent ressenya.

montse ha dit...

Cal llegir-lo per sentir el silenci.

Salut!

Carme Rosanas ha dit...

Ja està!

Ja me n'has fet venir ganes!

I a sobre els comentaris... encara més.

Unknown ha dit...

fan ganes de llegir-lo

fanal blau ha dit...

Perquè acabo d'arribar i ara trobaria les llibreries tancades, que sino, després d'haver llegit la teva ressenya, encara tornaria a agafar el cotxe per anar-lo a buscar...
Va...demà o demà passat segur que vaig a trobar-lo!
Gràcies per la recomanació, Joana!
I per si de cas, jo ja m'avanço, bona revetlla, i bona diada de Sant Joan!
Un petó!

Garbí24 ha dit...

doncs l'haurem d'apuntar....

sànset i utnoa ha dit...

Sembla que faci bona pinta. A més a més, i pels teus fragments, dòna la sensació que vulgui fer-nos reflexionar.

*Sànset*

novesflors ha dit...

Sembla un llibre trist però els fragments que has seleccionat atrauen.

PS ha dit...

Tots els apunts porten a la reflexió, intueixo que t´ha tocat la fibra.
Intueixo que m´agradrà també.

Ferran Porta ha dit...

El cert és que no conec el llibre, tampoc l'autor. A partir d'ara ja no podré dir el mateix. Sent com sóc poc propens a llegir històries dures, aquest silenci dels arbres sembla que ho és, oi? "el trionf de la mort sobre la vida", familiars i amics que viuen lluny de l'horror (així que hi ha horror... :(

Em sembla que m'hi posaré quan tingui una època expansiva, no fos cas que la història em deixés KO!

Rita ha dit...

Com a la Carme, me n'has fet venir moltes ganes. El tenia a la pila, però el passaré davant... :-)

Carme Rosanas ha dit...

Moltes felicitats, Joana!

I bona revetlla i bon començament d'estiu...

I sobretot una abraçada ben grossa!

Mireia ha dit...

Uiii, sí felicitats!

Joana ha dit...

Prenc nota Joana.
Feliç dia, un petonet

bajoqueta ha dit...

Jo també en tinc un bon record :)

khalina ha dit...

Felicitats Joana! Pel sant i per la bona ressenya.
Espero que estiguis gaudint d'un fantàstic dia

Joana ha dit...

Pinta molt bé. Me l'apunte.
Fantàstica ressenya!!!
Ah i moltes felicitats que hui es el teu/meu sant!!!
B7s

Unknown ha dit...

Felicitats Joana!

Ferran Porta ha dit...

Per molts anys!! (ha anat de ben poc ;)

El veí de dalt ha dit...

Un gran llibre per una gran lectora!

Mireia ha dit...

A mi em va ENCANTAR!!!