Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dijous, 24 de juny del 2010

Gràcies!

Pels que m'he felicitat al blog, per correu... la família virtual respira i m'agrada no ho negaré. Sorprèn veure correus de persones que no coneixes amb paraules entranyables i bons desitjos .
Una revetlla a la terrassa de casa amb la mare per tenir-la una mica més a prop i coca i cava amb els veïns per posar-nos al dia un cop a l'any. Espetec de petards i cansament acumulat. Sorpresa de mitja tarda, la Selectivitat aprovada!!! Un pas més endavant. Els cursos també són una mica dels pares i els exàmens i les notes i els bons i mals moments.Nits sense gaires hores dormides, amb enrenou d'horaris. Dies llargs a la feina. Inici de vacances dels companys. Més feina. Ahir el cotxe se'm va morir en ple centre de Girona davant d'un taller mecànic, amb un encarregat o amo amable i sol.lícit. Aniré en bici, bus, caminat o taxi si m'urgeix...de moment.
Una tia amb Alzheimer que sembla que em coneix i després pregunta qui sóc. Això li afecta a la meva mare, la seva germana...
Preparem maletes, despedides, un casament dissabte. Fa temps que no vaig a cap. Un vestit de llunes, sabates de saló. També fa dies que no duc talons, xal ni bolso de petxina. Vestit curt estil anys seixanta. Faré fotos...
Cada any el mes de juny és atepeït. Necessito vacances. Quan falta poc sembla que no arribes .
I cada any arribo.
Quan feia COU tenia un professor de francès que ens posava cançons de la Françoise Hardy. Deia que tenia una bellesa exhultant.La setmana passada amb el dominical de la Vanguardia sortia que ha tret l'últim àlbum. " La pluie sans parapluie" amb una cançó que m'agrada " Noir sur blanc". Acaba de fer 66 anys, la que va ser mussa de Paco Rabanne i icona de bellesa francesa dels anys 60-70. Diu que porta les canes i les arrugues amb esportivitat. M'agrada . La veu continua embriagant-me. Alguns recordareu cançons que la van fer famosa " Tous les garçons et les filles" i "Voilà".
A mi sempre m'ha agradat.
Aquest setmana l'he escoltada. El temps passa i hi ha records que són com un regal.
Un amic em comentava l'altre dia sobre el parel.lelisme entre la roba, el vestit i les paraules... amagant i adornant el que hi ha al darrere. Curiós parel.lelisme però no desencertat.
Ens vestim i parlem i és una manera de despullar-nos davant els altres. Ens projectem, sovint sense adonar-nos-en.
A la terrassa fa fresca i vaig lleugera de roba. l'estiu s'alenteix.Fa dos diumenges em vaig banyar en un gorg després d'una caminada. Potser no tocava però la companyia va propiciar-ho. Sensacions que es recorden.
No faig pont però la setmana ha estat més curta. Bon pont als qui en feu i bon cap de setmana als que no :)



Voilà

Noir sur blanc

34 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Com sempre passa en aquest país, hi ha vídeos que no es poden veure; he pogut escoltar "Noir sur blanc", no la coneixia pas...

Enhorabona per la selectivitat de ta filla; tros de notícia per començar l'estiu amb non peu!

Bon cap de setmana, Joana.

Carme Rosanas ha dit...

Neeeeeeeenaaaaaaaaaaaaa! La Fraçoise Hardy! L'ídol de la meva adolescència. El model... hores escltant les seves cançons.

Però les cançons actuals no les conec... ara l'escoltaré, de moment estic escoltant Voilà! que si que la recordo molt...

I sí! em continua agradant la seva veu.

Gràcies, guapa i ànims que ja se t'apropen les vacances.

Joana ha dit...

Llàstima perquè Voilà és molt bona!
El meu fill Ferran l'ha aprobada :)
Bon cap de setmana per a tu també!

Sergi ha dit...

Ostres, sempre em passa el mateix! Portava dos dies pensant de deixar-te un comentari de felicitació i dient-me 'no, espera't al dia!'. I arriba el dia, i se m'oblida! Ostres, quin cap. Però ja hi estic acostumat, sempre faig igual. Sort que has fet el post i que encara estic dins del termini, falta mitja horeta per canviar el dia! Així que moltes felicitats! Gaudeix del cap de setmana, ja que no sóc a temps de desitjar-te un bon dia del sant. Però ja veig que l'has tingut, aquest i tota aquesta temporada!

Escolta, no sona malament aquesta cançó, m'agrada més amb 66 anys que quan era jove!

Joana ha dit...

Carme,
Aquest àlbum promet. Una grata sorpresa!
Gràcieeees!!!!Carme

Candela ha dit...

Felicitats Joana!!!que passava ara a felicitar-te, tot i que al meu blogG ja veig que t'has donat per al.ludida... MUAAAAAAAAAAAAAKSSSS

Joana ha dit...

Xexu,
Gràcies ! Hi ha una setmana o més per les felicitacions!
Espero que hagis tingut una bona revetlla!!!!
La veu continua sent la seva de sempre :)

Joana ha dit...

Gràcies Candela,
Sempre estàs en tot! :) TOT!!!

kweilan ha dit...

Felicitats pel sant i per la select!!

fra miquel ha dit...

Felicitats Joana!
I si, al juny tot s'acumula, però acabem ensortint-nos oi?
Si el cotxe mor potser és per fer-te caminar, que ja va bé fer una mica d'exercici extra ;o)
Jo tampoc fai pont :o(
Molt bé la Françoise, no la coneixia :o/
Bon cap de setmana guapa
petó

mar ha dit...

Felicitats per aquest post tan fresc... i pel sant també... i per tot el que s'escaigui... cal viure la vida celebrant sempre el que vivim com una oportunitat, com un regal!

Una abraçada!

myself ha dit...

Arribo tardíssim però moltes felicitats!!
I felicitats a la teva filla també!

Un petó!

Pere ha dit...

Ostres! ja arribo tard, passen dos minuts de les dotze de la nit.
FELICITATS JOANA.

Bona nit.

the silver blue sea ha dit...

Felicitats, Joana! Petonet

khalina ha dit...

Joana, quantes coses ens expliques!
Me'n alegro que hagi aprovat la selectivitat. I ànims que falta menys per les vacances.
Passa-t'ho bé al casament. Jo també fa temps que no vaig a cap.
Havia sentit Voilà, però no sabia qui la cantava...

Elfreelang ha dit...

Què en sóc de despistada si et dius Joana! és clar...doncs encara que sigui tard, tardíssim, moltes felicitats pel sant ! i per aquest escrit tan sucós i entranyable....
Ah els vídeos impagables! gràcies a tu!

Rita ha dit...

Felicitats de nou pel sant i per tots els èxits familiars.
Molts petons, guapa! :-)

Ferran Porta ha dit...

Oops! tenia "controlada" una filla, no un fill; i menys que tingués un nom tan maco, hehe...

Alyebard ha dit...

Molt bona recomanació musical, i opps, felicitats, que tots els sants tenen novena :-)

Joana ha dit...

No pares!, però forma part de viure no?.
El meu de sant ha estat molt més tranquilet!

sànset i utnoa ha dit...

Hem arribat tard! Felicitats a tu i a la teva filla!

I bon cap de setmana i celebració!

novesflors ha dit...

Jo també he arribat tard però felicitats igualment i bon cap de setmana.
Ara escoltaré els vídeos.

el paseante ha dit...

Dels millors posts que t'he llegit darrerament. Fresc, directe. M'ha agradat la teva revetlla amb la mare.

BACCD ha dit...

Ui, quin "despiste"! Moltes felicitats endarrerides! I quin juny, déu n'hi do! Una abraçada!

Striper ha dit...

Tard el teatre m'ha tingut perdut felicitats!!

Joana ha dit...

Moltes gràcies pel vídeo.
Crec que ja et vaig felicitar al darrer post, pero ho reitere.
MOLTES FELICITATS!

GURMET ha dit...

Molt tard pero els meus bons desitjos fins el proper San Joana.

El veí de dalt ha dit...

Joana,
com sempre, arribo tard a felicitar-te el sant. Però ja saps que el veí és de mena mandrós i despistat. La Hardy? Una mica ens la recordes...

montse ha dit...

Felicitats per ser-hi i deixar-nos llegir aquest escrits tant ben tramats.

Salut!

fanal blau ha dit...

Jo no sé si va quedar explicitat, però la intenció era felicitar-te...
hi ha allò de les octaves, oi?
una abraçada joana!

Jordicine ha dit...

Felicitats amb retard! M'ha costat arribar a la conclusió de perquè et felicitaven. Amb això dels Sants sóc una mica despistat. Felicitats també pel tema de la 'sele'. En els estudis juguem tots, clar que sí. Petons.

Ull de cuc ha dit...

jejejeje... felicitats també de retard, Joana! he estat una mica enfeinada i tenia el bloc abandonadet... però si dius que tot va bé i que la revetlla també va anar molt bé, me n'alegro!!! petó! :)

Deric ha dit...

Ups! Vaig tard, però Felicitats!

Joana ha dit...

Mil gràcies a tothom
Em sap greu no respondre personalment. espero que em disculpeu.