Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dimecres, 19 de gener del 2011

Veus

N'hi ha que ens acompanyen des de fa molts anys. Algunes les identifiquem amb un moment o lloc concret de la nostra vida. Altres ens passen desaparcebudes. No hi connectem. No se'ns enganxen.

Descobrir-ne de noves em fa pensar si d'aquí a uns anys formaran part de mi o hauran estat passants. Un tast i prou.

M'adono que les que vaig descobrint tenen trets comuns: un punt de jazz, de folk, de romanticisme i melòdiques però també amb una força que neix de dins. Unes veus modulades acompanyades d'uns instruments que alhora són protagonistes individuals. L'arpa, el Hang, el piano no ofeguen la veu i la veu casa bé amb ells sense esdevenir l'únic que se sent. Veus sobretot femenines, fràgils però contundents. Una explossió de sentiments i sens dubte un festival pels sentits.

Quan arribo a casa prefereixo la clàssica, a la cuina les últimes adquisicions i per llegir qualsevol música en el llindar del silenci.

Me'n dieu algunes que us agraden?
















Bon cap de setmana!

13 comentaris:

Unknown ha dit...

Vaig escoltant, resseguin-te per aquestes músiques...

Joana ha dit...

Tondo,
Que res trenqui l'harmonia del seu cant ...

Joana ha dit...

La música de la nostra vida.
Una llarga banda sonora...

Alyebard ha dit...

De les que has posat només coneixia la Sílvia. Gràcies per compartir les teves troballes. Ara estic en plena temporada de revisar els 80 i l'òpera barroca. Deu canviar la lluna...

Barbollaire ha dit...

les músiques que m'agraden...?
tantes i tant diferents...!!1
bé, crec que ja queda clar si passeu per casa.

i que no falti mai!

bon capde, nina estimada.
Petonet dolç :¬)**

Pere ha dit...

En el meu bloc crec que hi ha cent deu cançons, música variada i de diferents estils, i totes m'agraden.
Algunes em recorden moments especials, per exemple trossos de La Boheme, la música de Gershwin, Debussy, el Flamenc, Lluís Llach o els Rollings ...
Ostres, és que m'agrada molt la música.

Bona tarda Joana.

Mon ha dit...

la Eliane Elies m'agrada molt es capaç de trencar el silenci d'una tarda avorrida a casa

el paseante ha dit...

M'agraden les que has posat. Jo et recomano la Hanne Hukkelberg i la Sophie Hunger. Bon cap de Setmana.

El porquet ha dit...

Uf, la veu de la Sílvia em té el cor robat, i en aquesta cançó, especialment, és de pell de gallina. Per sort, ja tinc entrades per anar-la a veure, a l'abril, al Palau de la Música. És vibrant sentir-la cantar!

Jordicine ha dit...

Moltes i variades, JOANA. No sóc 'fan' de cap en concret. Però m'encanta la música. Un petó.

Joana ha dit...

Joana,
Llarguíssima :)
Alyebard,
Cada nit hi ha una lluna maquíssima :)Bons els 80!
Barbollaire,
Tu n'ets un mestre :)
Pere,
Una mica de tot...això m'agrada.Un tastaolletes? :)
Mon,
L'Eliane trenca el silenci d'un dia qualsevol...
Paseante,
Tu també n'ets un mestre :) gràcies!
Porquet,
A la Sílvia la vaig escoltar l'estiu del 2009 a Empúries, prop del mar...impressionant :)
Jordicine,
Gràcies!Jo sóc fan teva :))

Esther ha dit...

mmm... actualment la veu de David Caraben dels Mishima em té el cor robat... em fa sentir tantes coses... escolta'l!!

S.N. ha dit...

T'anava a recomanar la Sílvia...jeje, però veig que estem tots igual.
Et recomano doncs, la Sarah Bettens, a mi em va captivar.