Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dissabte, 29 de gener del 2011

El mundo en una botella


El cap de setmana passat me'l vaig passar atrapada/enganxada a un llibre. Un llibre d'un company blogaire. El protagonista també està atrapat. En una ampolla. L'ampolla és la metàfora del seu món. Hi ha persones atrapades en"gàbies d'or". N'hi ha d'altres enganxades a algú, totalment depenents.

El mundo en una botella és la història d'un perruquer. Un noi que li agrada la feina que fa,que es relaciona amb els veïns que van a tallar-se els cabells. Té amics i parella.

Les escenes són tan qüotidianes que és fàcil veure'n les imatges i seguir les vides d'uns i altres.

Un llibre que es llegeix de la mà del protagonista- l'Unai - que et permet ser espectador del seu dia a dia. T'emociones, pateixes i reflexiones al voltant de temes que ens toquen a tots d'una manera o altra : la violència de gènere, la convivència, l'amistat, l'amor, la dependència, l'enveja , la feina...

I de la seva lectura en treiem unes màximes: " Es mor per amor i també es mata ( per amor?).
L'amistat és un bé que escasseja.
Juga a fons les cartes que la vida t'ha repartit"(Juan Gracia Armendáriz -escriptor)

El mundo en una botella
Frederic Mayol
Ed. Odisea

14 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Doncs me l'apunto, em sembla que m'agradarà...

Bona nit, Joana!

fanal blau ha dit...

Gràcies, Joana.
El llegiré.
Un bon diumenge, dona amb llum!

Elfreelang ha dit...

No el coneixia...sembla engrescador me l'anoto per quan tingui temps de reemprendre la lectura per plaer...gràcies

Montse ha dit...

Fa temps que el tinc esperant "a la cua"... hi ha tantes lectures que se m'acumula la feina!

ep! no m'estranya el que dius, en Dèric és un bon escriptor!

bon diumenge, guapa!

Pakiba ha dit...

Gracias Joana per el teu comentari d'aquet llibre, es estupendo i t'atrapa desde el començamen i es una trama molt actual.
En Deric és un bon escriptor i a més es el meu fill.

Gracias guapa.

khalina ha dit...

Algú més m'ha parlat bé d'ell

Rita ha dit...

Una molt bona lectura, a mi em va agradar molta també!
Petons, Joana!

Joana ha dit...

A la llista!

Alyebard ha dit...

Se m'acumulen els llibres!!

el paseante ha dit...

L'he vist recomanat en altres blogs. L'hauré de llegir, doncs.

Albanta ha dit...

Lectura obligada!!
Bona nit Joana

Esther ha dit...

Apuntat queda!! Moltes gràcies! Fa molt bona pinta!! Petonets!

Joana ha dit...

Carme,
Sobre gustos no hi ha res escrit. Confio que sí :)
Fanal,
Bon cap de setmana!
Elfreelang,
Ja sé que llegeixes molt...de tot:)
Montse,
I tu una bona escrptora!Ep!
Pakiba,
Felicitats doncs per la part que et toca...i tu d'incògnit :)
Khalina,
Fa temps que corre!
Rita,
Cuida't molt!petons
Joana,
Una llista que no s'acaba mai :)
Alyebard,
I a mi..jeje
Paseante,
Sí si fa temps que ja volta per tot arreu :)
Albanta,
Com ha de ser entre veïns :)petons wapa
Esther,
Va ...al sac!

Yáiza ha dit...

En prenc bona nota! M'agrada llegir, tot i que últimament em costa trobar llibres que m'atrapin de debò.

Et segueixo! =)