Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

divendres, 21 d’agost del 2009

Parelles de cinema

Fins el 4 d'octubre - entrada gratuïta
Hi ha parelles, parelles i parelles. Hi ha parelles a dins i a fora del cinema. Recordeu a la Liz Taylor i en Richard Burton? Ara sí. Ara no. Ara em caso. Ara em separo. O una de més actual , l'Angelina Jolie i en Brad Pitt.

Hi ha parelles que s'han consolidat a través del cinema. Parelles que coquetegen amb la càmara, es deixen seduir per la llum, la mirada sembla feta a la mida de l'altra. Connecten, s'acoplen i perduren en el temps.

Només de veure-les les associem a una pel.lícula . Passen a formar part de la nostra història cinèfila.

Ens fascinen, ens apassionen i ens desperten una certa familiaritat. Amb elles hem compartit estones de silenci als cinemes foscos d'abans on els petons tenien gust entre dolç i salat ( de pipes i Cacaolat ).

D'acord... els d'una generació un pèl més llunyana però no per això oblidem el record d'aquells primers amors...

Seixanta fotografies de parelles de la història del cinema de Hollywood (1920-1970) s'exibeixen al Museu del Cinema de Girona. Una mostra temporal de fotografies amb blanc i negre d'alta qualitat, amb el joc de llums, l'exquisitesa del vestuari, els mobles i joies de l'època en què no hi havia Photoshop. Ni falta que els feia...

Si les amplieu podreu apreciar millor els detalls i quedar-vos amb la que més us agradi.

Tot i que costa triar-ne una jo em quedo amb la parella formada per en Burt Lancaster i l'Ava Gardner en The Killers

28 comentaris:

Joana ha dit...

Són parelles que semblen tagents d'un mateix camí. Semblen miralls que transformen una vida en l'altra i mostren un equilibri perfecte. Clar que són parelles del cinema, les reals son camins que es bifurquen.
Ho sento m'estic posant un tant filosòfica. M'ha agradat molt la exposició.´Moltes gràcies, és una llàstima no poder-la veure en directe. Hi sóc molt lluny.
Una abraçada.

Sergi ha dit...

Tinc la impressió que ara no es porta això, o que les parelles són d'un altre tipus ara. Abans es parlava de grans amors i ara quan es parla d'això diem que són comèdies romàntiques, i així ningú no es pot prendre seriosament les parelles que es formen, no?

òscar ha dit...

tot i que, habitualment, se la sol associar més amb en spencer tracy; la meva parella de cine és la formada per cary grant i katherine hepburn. "històries de filadèlfia" és una peli que mai no em cansaré de mirar.

estrip ha dit...

William Holden i Kim Novak a Picnic,
tot i que no he vist la peli, l'escena m'agrada.

DooMMasteR ha dit...

Tot i que no soc gaire cinèfil, he de reconeixer que el museu del cinema sempre m'ha agradat :-)

EL BLOC D'EN VITALIS ha dit...

Parelles en la ficció, ja que en realitat hi havia molt homosexual en el cine, mites com Rod Hudson o Greta Garbo, James Dean i Montgomeri Cliff, inclús el mateix Burd Lancaster de la foto en era, etc,etc, etc.

La meva parella cinematogràfica sens dubte és la Blancaneus i en Grumpy.

Bon estiu.

Cris (V/N) ha dit...

Jo, amb Humphrey i Katharine a "La reina de África", jo, que maca, oi?.... Un petó i gràcies per un post que ens fa pensar en grans actors i pelis com calen :)

Eva ha dit...

La meva parella preferida de sempre ha sigut William Holden i Kim Novak a Picnic.
Estrip, si no has vist la peli afanyat a veure-la, és genial.
(Per cert, devegades encara somio que ballo amb William Holden a la vora del riu)

Pere ha dit...

Jo trobo a faltar: Oliver Hardy i Stan Laurel ("El Gordo y el Flaco").

Toy folloso ha dit...

Trobo a faltar la parella que van fer Lee Remick i Jack Lemmon a "Días de vino y rosas"; crua i actualíssima pel.lícula (tracta de les addiccions i aviat farà cinquanta anys).
Poc almívar, gràcies.

NeoPoeta ha dit...

A mi m'és molt difícil triar-ne una, i més de les clàssiques, que les domino menys, però jo em quedo amb Mina i Dracula (Winona Ryder i Gary Oldman) a Bram Stoker's Dracula... L'història és genial, el tractament de Coppola una delícia... :)

NeoPoeta ha dit...

A mi m'és molt difícil triar-ne una, i més de les clàssiques, que les domino menys, però jo em quedo amb Mina i Dracula (Winona Ryder i Gary Oldman) a Bram Stoker's Dracula... L'història és genial, el tractament de Coppola una delícia... :)

Barbollaire ha dit...

Jo també em quedaria ambla parella Holden/Novak (seré sincer, més per la Novak que no pel Holden...)

Però que dir de Newman/Taylor a "La Gata..."!!! Formidables!!

I poc que feia falta el photoshop!

Una fotografia amb força quasi sempre serà en B&N.

Petonets dolços, nina, en blanc i negre, per crear un món de sentiments multicolors.

;¬)**

Eva ha dit...

Barbollaire jo també he estat a punt de triar a Newman/Taylor a "La Gata..." o quan van fer "El largo y calido verano".
De fet aquestes tres películes són del genial escriptor Tennesee Williams.
Les seves històries xafugoses del sur del Missisipi i els seus personatges maleïts amb debilitats inconfesables,van influènciar-me durant anys.
Actualment sería impossible trobar una qualitat així, sense retocs de cirurgia i demés fotoshops (com tu has dit).
Potser per això les películes actuals em deixen buida amb tant bótox, efectes especials i demés.

Petonets calurosos a tots!

el paseante ha dit...

Coincideixo amb la parella de l'Óscar, però a "La fiera de mi niña". O Ingrid Bergman i Cary Grant a "Encadenados". M'agradaria veure aquesta exposició.

Bargalloneta ha dit...

ostres!!!!!!!!!!!!
QUINES GANES DE VEURE-LA!!!!!!!!!!!!!

Déjà vie ha dit...

m'has fet venir ganes d veure aksta exposició, bandarra! ;)

kweilan ha dit...

M'encantaria veure aquesta exposició. A mi m'agrada també la de Bogart i la Lauren Bacall.

Belén ha dit...

Que exposición mas chula! y original...

Y bueno, yo creoque muchas parejas estaban puestas de cara a la galería, no se...

Besicos

Joana ha dit...

Jo em quedo amb Sed de Mal, Charlont Heston..... quina potència!
Dec anar forta... :)
Una molt bonica expossició.

Núr ha dit...

hum... Jo sempre tindré una predilecció especial per la Julia Roberts i en Richard Gere!! ains... I tot i que Dirty dancing és «la pel·lícula de la meva vida» (ioi!) no crec que la parella protagonista sigui de les millors de la història del cinema! Ah! I en John Travola i l'Olivia Newton John!! :D

De les de l'exposició: Marlon Brando i Vivien Leigh, i la Vivien també amb en Clark Gable! Oooh! I una que no hi és: l'Audrey Hepburn i en Gregory Peck, a Roman holiday.

rhanya2 ha dit...

Doncs jo em quedo amb la Taylor i el Burton a "Who's Afraid of Virginia Woolf?"...
Mil petons, Joana!

Salvador Macip ha dit...

Voto per Kim Novak i James Stewart a Vertigo!

Joana ha dit...

Joana,
" Són parelles de cinema" però n'hi ha que tenen molt bona afinitat!Gràcies per filosofar! :)

Xexu,
No esperava aquesta resposta teva..." Abans es parlava de grans amors..." mmm no sé però els gran amors sempre han existit abans i ara! :)

Òscar,
La Katherine Hepburn va tenir moltes parelles cinematogràfiques . Una gran actriu!

Estrip,
Una bona pel.lícula i una bona parella!

DooMMaster,
A mi també m'agrada passajar-m'hi de tant en tant :)

Vitalis,
En aquesta exposició no es qüestiona la preferència sexual. Són parelles hetero que en certa manera tenie molta complicitat ...al cinema...

Cris,

Una excel.lent pe.lícula i uns bons actors també! gràcies a tu!

Eva,

Que bonica l'escena !!!!

Pere,

No hi eren i és una pena! jajaja

Toy,
La vaig veure fa poc a la tele. Crua però actual , com dius!I res de sucre...

NeoPoeta,
Evidenment no hi havia tota la història del cinema. Un gran director sens dubte!

Barbollaire,
Uix la Novach i la Taylor...guapíssimes :)
Tu en saps un munt de fotografia!!!

Eva,
A mi em passa el mateix. EWm costa trobar bones pelis. Per això prefereixo anar al Truffaut a veure en V.O algunes no tan comercials. Almenys em diuen alguna cosa més :)

Paseante,
La Ingrid Bergman i en Cari Grant...uns clàssics també!

Bargalloneta,
vaig pensar en tu!!!! :)

Déjà Vie,
:)

Kweilan,
Ostres una més! N'hi ha tantes que ara veig que és una exposició limitada :)

Belén,
El cine es una puetsa de largo...a la galeria pero nos hace soñar! :)

Joana,
Bufff! Com et prova l'aniversari! Wapaaaa!

Núr,
mmmm en Richard és la debilitat de moltes però els clàssics( que aviat ell ho serà :)no els oblidarem. La Julie R. ha fet bones pelis...
En Marlon Brando imponent...

Violette,
Ui! Ja estàs per aqui??? Com ha anat? Eterna parella! guapos també!

SM,
Excel.lent! Gràcies!!!!!
Algunes les hauré de veure d nou. M'han entrat ganes!
Moltes gràcies a tothom

khalina ha dit...

A veure si ens apropem a aquesta exposició. L'any passat feien una de vestits de pel.lícules que em va encantar. Llàstima que la foto del vestit de la Marilyn o de "Hello Dolly" no van quedar-me bé

Joana ha dit...

Khalina,
Aquesta que dius no la vaig veure...llàstima!

Bargalloneta ha dit...

Ja hi he anat!!!
aviat faré un post!!!!
només puc dir!!!!
QUINA MERAVELLA!ª!!!!!!

Joana ha dit...

Ostres Bargalloneta! M'alegra que t'hagi agradat! :)