Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dijous, 4 de novembre del 2010

Primavera a la tardor

Llddona

No només és el temps, o sí. Al cos la sensació és semblant. No fa fred i a les sis és fosc. A casa ho tinc tot obert fins que s'amaga el sol. Sembla que despunti l'estiu en comptes de l'hivern. Els colors clars encara fan de bon portar. Les botes i les bufandes esperen. Porto els guants i un fulard al bolso per si es gira el temps. Passejo pels carrers endreçats. No és tard però tothom s'arrecera abans. M'aturo davant del BesCuit. Encara tenen obert. Fullejo una revista i prenc una xocolata tèbia. Un grup de joves sopen entrepans de llom amb formatge. Els cambrers recullen...

El parc que hi ha a prop de casa sembla un jardí encantat. Els bancs es miren els uns als altres. Quiets. De sota surt una llum de color verd. Els arbres semblen fantasmes. Quiets. Aprofito per creuar el parc. No tinc por.No crec que amb aquesta nit tan serena s'hi amagui ningú. Sento les meves passes ressonant sobre la passera de fusta. Clic-clac,clic-clac i sento la primavera al cos. Surto de veure un documental sobre el Xile de Pinochet, "El Jutge i el General" . La barbàrie dels assassinats i l'honestedat dels qui van investigar-ho. M'he relaxat amb el confort de la sala.Un petit auditori sumament còmode i ben sonoritzat. M'agraden els dijous i encara més els divendres. Demà ioga, dissabte piscina i diumenge dinar amb la mare. No sé si és bo anar tan programada però sembla que a la tardor i a l'hivern els horaris són més rígids i a la primavera i a l'estiu més flexibles. En tot cas aquesta bonança de temps es deu a "l'estiuet de Sant Martí" que d'aquí a res ja hi serem. I sí deu ser això aquesta mena de trasbals...


El Juez & El General

27 comentaris:

Sergi ha dit...

Que no, que no! Ahir o abans d'ahir era la Rita qui posava aquest títol, i jo dic que no ens prendreu la tardor. M'encanta haver d'agafar el jersei cada dia, que sigui impensable portar pantalons curts. És una època fantàstica, fa un solet agradable que no crema, al contrari, es posa molt bé, i fa fresqueta al matí i al vespre. Ideal. Per no dir que els colors són molt més bonics.

Elfreelang ha dit...

Deu ser l'estiuet de Sant Martí aquesta primavera de tardor o d'hivern com deia en Papasseit ...un apunt deliciós...jo de fet tinc ganes que arribi el temps de posar-me la bufanda....

Joana ha dit...

Xexu,
A mi m'agrada la tardor i molt però no em diràs que fa un temps primaveral.No ningú ens prendrà la tardor. T'ho prometo.
Bona nit wapo:)

Joana ha dit...

Elfreelang,
I el jersei de coll alt...de cigne?
Bona nit Elvira1

lisebe ha dit...

Saps Joana a mí també m'encanta la tardor, vaig neixer un Setembre deu ser això.Pero prefereixo aquest temps que l'estiu i m'encantan els colors de la tardor..

Bon cap de setmana bonica

Barbollaire ha dit...

La màgia de la Tardor no seria tal si no existís la primavera i l'estiu.
Com podríem apreciar els seus colors si no quedéssim mai enlluernats pels verds dels boscos i els camps, pel vermell de les roselles?

A mi també m'agrada molt la Tardor, malgrat ser d'un signe de Primavera. I, com diu en XeXu, posar-me un jersei i sentir l'aire fresc a la cara.
I veure els terres encatifats de fulles grogues, vermelles... Sentint que, als dins, alguna cosa reviu i es desperta...

I això, pesi a qui pesi, no deixa de ser una primavera... ;¬)

Petonets dolços i plens dels colors de la tardor, nina :¬)**

Alyebard ha dit...

Sort de l'estiuet de St. Martí, ja rondinarem tots de la fred que fa per la setmana dels barbuts! Ara aprofitar aquesta bonança.

montse ha dit...

Tots aquest canvis estacionals , ens ajuden a renovar-nos i m'agraden. Encara que molts cops l'hivern se'm fa molt llarg.

Garbí24 ha dit...

aquesta setmana que be entrem de dret a la fred....veuràs quin canvi, aprofitem ara que fa bo que l'hivern es molt llarg

◊ dissident ◊ ha dit...

I tot això ens provoca eixa astènia de la tardor, molt semblant a la de la primavera i que a molts ens afecta.

Un text molt bonic, Joana.

El porquet ha dit...

Fantàstic que m'hagis recordat l'estiuet de Sant Martí. La meva àvia sempre m'ho recorda quan arriba, i no acostuma a fallar!

rebaixes ha dit...

Quan et llegeixo em sembla un brodat de la meva filla, puntets a quí, puntest allà i vas seguint i veient el dibuix que encanta. ets una meravella amb el fraseig... Anton.

PS ha dit...

A mi també m´agrada com ho expliques, ara això, ara allò, el que veus, el que sents el que olores...
La tardor aquest any també la sento així, benigna i dolça. L´abric em fa picor , els polars encara són a l´altell, però les botes...ja fa dies que no me les trec. És un bon temps per lluïr-les amb un vestit ;-)
Petons Joana!

Pere ha dit...

Sempre trobo en els teus escrits les paraules adequades per descriure llocs i moments entranyables i càlids, com és el cas d'avui.
Situacions de tardor enmig d'un estiuet de Sant Martí avançat quinze dies.
El vídeo de Xile em recorda el temps en què érem joves ... i valents.

Bona tarda Joana.

Carme Rosanas ha dit...

Realment sembla primavera, jo tinc unes flors plenes de colors, amb un esclat molt més propi de la primavera... és bonic!

Anna Tarambana ha dit...

Fa temps de primavera, el sol escalfa massa per ser novembre! Jo vull una mica més de fred, sol pe`ro fred!

Unknown ha dit...

És una tardor "primaverenca". Potser sí arribarà la fred. Ho espero. Però mentrestant la tardor ens ha regalat uns dies preciosos amb sol càlid, fulles de tots colors i olor de castanyes.

novesflors ha dit...

Ací també fa bon temps. Curiosa, la llegenda de l'estiuet de Sant Martí.

Mireia ha dit...

Ohhh, encara es veu més maco el temps explicat així. La xocolata al BesCuit també ajuda, no ? i sinó a l'Antiga. fa anys i panys que no menjo una xocolata desfeta fora de casa

Rita ha dit...

Devem estar primaveres nosaltres, Joana! :-)

Mireia ha dit...

Quines sensacions tan fabuloses que he sentit llegint el post!
Jo espero ja amb ganes el fred!

khalina ha dit...

m'ha encantat aquest post ple de sensacions, ais. Com he gaudit el passeig pel parc, la xocolata tèbia...

sànset i utnoa ha dit...

Jo diria que l'estiuet de sant Martí ha fallat a la cita anual. Em foto de fred!

*Sànset*

Pakiba ha dit...

Aprofiten la bonança ¡, que ja vindrá el fred.
Molt maca entrada.

Joana ha dit...

Lisebe,
Els colors de la tardor combinen millor amb el fred i amb la pluja :)Bona nit
Barbollaire,
Una primavera a l'interior...és el que volia dir ...aisss!
Alyebard,
El temps ha canviat però diuen que dijous(Sant Martí) tornarà a fer bo :)
Montse,
tens raó però una mica de desgabell sí que hi ha...
Garbi,
Ja no sé com vestir-me :)
Dissortat,
Això és el volia escriure...una astènia tardorenca-primaveral!
MR.Missis,
Dijous és Sant Martí :)
Rebaixes,
Tu trenes poesies :) Amic Anton
País secret,
A mi les botes em fan calor :) però m'agraden!
Pere,
Em va agradar veure'l i situar-me.A fora tot era diferent i més suau
Carme,
Espera que glaci :)))
Ana,
ja has estrenat el jersei de coll alt? Jo sí
Núria,
Un pèl massa de calor i tot peròs'agraeix
Novesflors,
I no falla cap any!
Mireia,
La de l'Antiga és única :)
Rita,
Mmm i papallones Rita?JO és la calor que em trasbalsa :)))
Mireia,
Ara ja toca mandrejar a la vora del foc...
Khalina,
gràcies per passejar!
Sànset,
Dijous pugen les temperatures :))
Pakiba,
Avui n'ha fet!

sànset i utnoa ha dit...

Ja ho he vist!

ara només espero que no pugin massa (mai acabo de conformar-me...)

*Sànset*

el paseante ha dit...

També m'agrada caminar sol, creuar parcs de nit, trobar els carrers buits, sentir que encara no fa fred. Sovint transmets calma. Com en aquest post.

Bon cap de setmana (diuen que farà estiuet de Sant Martí).